Abandoned as a summer cat

Läs min recension av The Embassy och Most Valuable PlayersCOLLECTIVE - gå direkt hit.

Absolut bäst, just nu och inom all överskådlig framtid är naturligtvis Radio Dept.s Pet Grief. Jag föreslår att ni läser om skivan här och inser storheten i väntan på mina hyllningar.


Hemstad är sommar. Sommar i Göteborg. Eller på landet.

DET ÄR VÅR!
Montt Mardié - Modesty Blaise
Architecture in Helsinki - Cemetery
Billie the Vision & the Dancers - Summercat
The Go! Team - The Power Is On
Hemstad - Sommar i Göteborg

Jag tvingas att ta en påskpaus från bloggandet närmaste veckan. Det känns obehagligt, ångestfyllt, men samtidigt kanske välbehövligt. Sedan vår nya kurs började i förra veckan har jag helt enkelt alldeles för lite tid att sitta vid datorn för att kunna göra bloggen rättvisa. Jag hinner inte hitta ny musik eller bara älska mina favoriter, jag hinner inte tänka eller känna efter, allt som snurrar i huvudet är musikens medialisering, populärmusikens kulturalisering, bluesmusikens mytbildning...

"Skriv bara om du känner att du har någonting riktigt vettigt att skriva, annars kommer folk bara tröttna ändå."
L'envie-Johan har en poäng (han har ofta det).

MEN NU ÄR DET PÅSKLEDIGT. Jag kommer att befinna mig i Leksands skogar, långt från internetuppkopplingar men med datorn och iPoden nära hjärtat, så jag hoppas på att återvända med nyladdade batterier och massor av ny musik att dela med mig av.

Vi ses då!

Kommentarer
Postat av: ida

ska du fortsätta i denna takten kommer jag snart ta dina råd på allvar och faktiskt lyssna in mig på det du rekomenderar.

Postat av: Patrik

jo jag vet hur du menar. Att ta in alla stämningar i efterhand är omöjligt. Det finns en sådan markant skillnad mellan mitt musikvetande och dom som är mellan 28-32.
Fast mitt musikvetande är ju faktiskt begränsat. Men det är nog för att jag innerst inne inte vill veta vilka charlatans är. Och så. äh. nu är det top ten med 1997 på MTV. underskattat år nästan.

2006-04-12 @ 10:34:41
URL: http://doriangray.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback