Presentation av fröken Marklund

För er som inte orkar gå in och läsa om mig på COLLECTIVE tar jag tillfället i akt och lägger upp min presentation även här. Ja, vad vet jag, kanske ger det en ärlig bild av mig. En bild av hur jag skulle vilja uppfattas, i alla fall.

Annika Marklund
Musikskribent

Mode: Växlar friskt mellan snyggindie och slöpop, äger hundra par skor och anser att du aldrig är snyggare än det du har på dig.

Musik: Min religion, mitt knark. Blipblop, handklapp, orglar, tamburiner, hjärta och smärta går ofta hem, allra helst live. Bäst i Sverige just nu är Radio Dept. och Kissing Mirrors, i utlandet regerar Mates of State, Bright Eyes och Magnetic Fields. Önskar ofta att jag var enväldig musikdiktator med makten att styra upp världens musiksmak.

Film: Ser film gärna och ofta, men är alldeles för kommersiell i min smak för att få hänga med filmnördarna. Donnie Darko, Battle Royale, Happiness och Garden State är det bästa som gjorts i min värld.

Personligt: Manisk bloggare som alltid längtar bort, älskar åttatimmarsfikor, min iPod, The O.C. och öl, helst i soliga parker.

Marcus kom hem underligt tidigt från sin fest, och nu gör han varm mjölkchoklad till mig. Fastän vi bråkade tidigare ikväll. Det känns bra.
(Jag stängde av The Strokes när han kom hem - jag har ju faktiskt ett rykte att tänka på. Hann lyssna igenom ungefär hälften. Hittills anser jag att singeln Juicebox är den enda låt som känns ens måttligt intressant.)

Kommentarer
Postat av: Jens

Åfan. Kände igen mig rätt rejält på många punkter så jag kände mig manad att skriva något. Försökte mig också på The Strokes för en tid sedan och det var faktiskt just den låten som, ja.. kändes "ens måttligt intressant".
Ska förövrigt se Mates of State i New York under påskveckan ;)

Postat av: moetallica

happiness är inget vidare

2006-04-06 @ 19:03:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback