You're always ahead of the game



The Embassy och Most Valuable Players spelar på
Klubb Republik ikväll, Norrköpingsvårens näst bästa bokning (25 maj - RADIO DEPT!). Jag ser nog fram emot MVP ännu mer än Embassy, You in Honey blir verkligen bara bättre och bättre, och det är så skönt med musik som växer - Tacking å andra sidan var ju flawless hits redan vid första lyssningen och går inte att tröttna på, och det är inte heller fy skam. Kvällen kan nog bli riktigt, riktigt fin - jag hoppas att vi ses där.

Jag har lovat att hoppa in och göra en miniroll i en kompis film på söndag, det känns lite mysigt, inte för att det blir plåster på såren för Världens Bästa Roll som jag tackade nej till för ett par veckor sedan... men ändå, lite rus blir det alltid framför kameran. Jag hatar att jag känner så, lika mycket som jag hatar att jag tycker att modellyrket är ett av världens roligaste yrken. Kanske är det så enkelt att det handlar om exhibitionism, kanske är det något djupare. Jag får maila och fråga tisdagens föreläsare Jörgen Kalmendal, han verkade ha bra koll på det där med självförverkligande - tyvärr inte särskilt bra koll på gruppdynamik, vilket var föreläsningens egentliga tema, med resultatet att jag inte kunde hålla mig vaken.


Placebos nya, Meds, är en riktig déjà vu-upplevelse för alla som någonsin lyssnat på... ja, vad som helst med Placebo. Det är faktiskt ganska lustigt att de har mage att släppa en skiva som är identitisk med de tidigare. Den korrekta titeln hade varit Why change a winning concept?, men Meds är tillräckligt charmerande för att klara av att visa upp exakt samma melodier, exakt samma gitarrslingor, en gång till. Åtminstone i tre lyssningar.

Baby
Did you forget to take you meds?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback