I remember how I used to talk to you



Vad ska jag egentligen tycka om Gentle Touch? Alla recensioner jag läst är i stort sett odelat positiva, och visst är det något i de smäktande åttiotalsdoftande synthdängorna som fastnar.
"Längtan efter en svunnen tid", skriver dagensskiva.com, och visst är det ett tema som känns igen från de fyra låtarna av Gustav Petersson och Michael Karlsson. Om inte annat så är det ju vädigt tydligt i textrader som

It's only, it's only memories
And I, I want it to be real


Det är stämningsfullt, det är drömskt, det är lite hjärtskärande då och då. Men är det verkligen så jäkla bra? Jag har svårt att bestämma mig för om det här är något vi ska lyssna på, eller om det ska underhålla oss i ett par veckor för att sedan glömmas bort.

All I want to do
Is sleep next to you


Den självbetitlade ep:n innehåller låtarna Memories, Speaking of reasonable, Fascination och Smedby, varav den första och den sistnämnda kan laddas ner på bandets officiella sida,
. Lyssna själva om ni inte redan hört dem, och kan ni bestämma er för om dessa regnvåta-gator-låtar är något som borde hamna i min iPod eller inte får ni gärna höra av er. Överhuvudtaget tar jag hemskt gärna emot tips om vad som borde dyka upp i bloggen - jag må vara enväldig musikdiktator, men det betyder inte att jag inte bryr mig om vad ni tycker. Det är bara jag som bestämmer i slutändan.

Förresten, jag måste bara säga: TACK SOM FAN, alla ni som läser bloggen! Jag blir så glad att det är alldeles löjligt. Tyvärr har jag blivit lite manisk när det gäller mitt bloggande, så det känns lite tungt att jag bara kommer att skriva kortare, sporadiska inlägg i helgen då jag befinner mig i Stockholm (bland annat på vårens finaste spelning, Kissing Mirrors, Hansdsomeboy Technique och The Pipettes!). Men i nästa vecka är jag tillbaka på full speed igen. Då kommer bland annat ett litet skivbutikstest och en ordentlig recension av spelningen (hallååå, oväntat?).

För övrigt är jag sjuk och jävlig och behöver ligga hemma och dricka honungsvatten, men nu ska jag ut till Sanna och se på Top Model och viska hemlisar.

Kommentarer
Postat av: henri

har lyssnat på handsomeboy technique typ konstant i några timmar nu :D
speciellt Quiet Place och Season Of Young Mouss var riktigt sköna låtar. Uplifting,man blir glad och energisk :) Kan inte undgå att tänka på The Avalanches - Since i left you när jag hör detta!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback