No remorse chokes me here

Jag har så mycket att göra om dagarna att jag inte somnar om nätterna. Två timmar per natt har det blivit de senaste dygnen, och det börjar kännas. Till och med bloggen har försummats, och det känns skit, men jag hoppas att de förlorade dagarna kommer att vägas upp med en massa finfina musiktips de närmaste veckorna.

Tycker ni att det är ytligt att läsa om popmusik tycker jag att ni ska gå in på Josefins blogg,
GBS. Genast känns ens egna så kallade "problem" minst sagt futtiga - och vilket språk hon har, flickan.

Ikväll spelar Hell on Wheels, bandet med det idiotiskt metalklingande namnet som ju faktiskt spelar charmerande pop, och Norrköpingsgrabbarna i Eskju DivineKlubb Republik på Guskelov, jag försöker känna mig peppad, det går inte strålande - kanske på grund av sömnbristen, kanske helt enkelt eftersom jag inte tyckte att Eskju Divine var några gudar på scen sist jag såg dem live. Då hade jag visserligen huvudet fullt av annat, viktigare, och de kan förstås ha utvecklats en hel del sedan dess (i september 2005, på releasefesten av Come and join close your eyes become blind we're on our way to Eskju Divine). Oavsett hur kvällen blir så lovar jag att dela med mig av upplevelsen, precis som vanligt!

Annars kommer jag ägna bloggen de närmaste dagarna åt Billie the Vision & the Dancers, Casiotone for the Painfully Alone - Etiquette och Norrköpings finaste demoband Heather. So stay tuned, people.

Kommentarer
Postat av: Josefin

Vilket hedersomnämnande. Man kan ju inget annat än tacka och buga :)

Bara bemärkelsen av att problemen blir "futtiga" är i god mening. Att man kanske får en ny syn på vad som är värt att gräma sig över, och vad som egentligen bara är obetydligt. Men hur små eller stora problem man än har, så finns det inget sätt man kan mäta det i. Och det hoppas jag att människor inte gör, mäter, för varje problem är speciellt på sitt sätt.

Jag skriker liksom också om jag klämmer stortån i dörren. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback