White trash wedding

Att ersätta en inställd akt och oannonserad ställa sig på en scen och bara röja skiten ur stället är inte bara imponerande, det är inspirerande. Jag har aldrig haft något emot Paris live, men de kommer knappast i närheten av energin i Emmons discoelectropop. Sällan har jag sett en ensam tjej med en mikrofon fylla ut en scen som Emma Nylén på Republik igår. "Discoperkele", "White Trash Wedding" och "Frenzy Eyes" är visserligen bra låtar på skiva, men live skapar de kaos! Hur Emmon är ett music v/s art-projekt har jag fortfarande ingen aning om, men Emma behöver verkligen inte gömma sig bakom prettoklyschor. Hon låter som ett poppigare Alice in Videoland och har utstrålning som ett mindre kärnkraftverk, och det räckte för att se till att ingen saknade Cat5-tjejerna igår kväll.


emmon



Max Peezay och hans kompisar skötte sig säkert bra, att överhuvudtaget lyckas skapa schysst hiphopgung på en popklubb kräver sin talang. Själv kan jag för mitt liv inte uppbåda det minsta engagemang för hiphop, i mina ögon är det ungefär lika spännande och givande som sopor eller Nutrilett-bars, så jag är oerhört tacksam över att Republiks vårbokningar osar handklapp och synthslingor istället för, eh, nödrim om hur det är att komma från förorten.

Emmon gjorde kvällen väl värd pengarna, dagens bakfylla var på gränsen till olidlig, men det plötsliga vårvädret fick staden att bli lite vackrare, lite mer uthärdlig. Jag blir inte ens förbannad när jag trampar i vattenpölar. Försvinner bitterheten och cynismen i takt med att våren närmar sig?

Kommentarer
Postat av: Meidi

Emmon är bezt! Lazerdance och Showoff liksom, hallå.

Postat av: Meidi

Som svar på New York-commenten: MEN JA! Kan inte din mor skriva en (till) bestseller och ge alla intäkter till oss? JAG LOVAR DET BLIR SKITBRA OK.

2006-03-19 @ 00:19:52
URL: http://meidinhell.livejournal.com
Postat av: Ghey

Förbannat korkat skrivet om hiphopen.

2006-03-21 @ 14:07:23
Postat av: aftershock

att du ens får för dig att kläcka ur dig saker som "nödrim" när du talar om peezay med följe, visar inte bara att du inte kan svartmusik men även att du inte kan svenska språket.. FY PÅ DIG! och med tanke på att de var mer röj på hans set än emmons visar ju bara att dina popkompisar inte håller med dig heller.
ps. men du e iaf söt

2006-05-30 @ 14:45:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback