You could surely try to be more alive



En fin tjej från Malmö påminde mig om att indiepopens sötaste par, Kori och Jason i Mates of State släpper sin nya, Bring it Back, IDAG! Missade ni senaste skivan, Team Boo (2003) så har ni en ny chans att hänga med nu. Bandet består av turturduvorna Kori på orgel och Jason på trummor, de spelar en känslosam, sprudlande pop och har kallas "stomach-churningly indie". Att de är lyckligt gifta är väl uttjatat till döds vid det här laget, men jag tycker ändå att det är riktigt... ja, vackert. Vem har sagt att lycklig kärlek behöver vara en kliché? Mates of State behöver dock knappast äktenskapet för att motivera sitt musikskapande - musiken står utmärkt på egna ben, på nya cd:n precis som tidigare.

Från Bring it Back kan jag rekommendera första spåret, "Think Long", som med sin djupare ljudbild skiljer sig en del från den uppfattning jag tidigare haft om bandets musik, och den ljuvliga pianoballaden "Nature and the Wreck". Och underbara "Like U Crazy" och "Beautiful Dreamer"... äh, ni fattar. Det är grymt. Skivan är helt enkelt vansinnigt bra, införskaffa den eller missa något. Nej, vänta, såhär säger vi: vill du missa något är det här inte rätt skiva.

Kommentarer
Postat av: Johan

Inte nog med att du hypar Radio Dept...du gillar Mates of State också, ytterligare ett av mina favoritband. Nya skivan är fin som snus och den här bloggen har börjat väldigt bra.

Postat av: Henri

fint! bra med lite fler musiktips så man kan bredda sitt musikregister :)

2006-03-22 @ 11:30:03
URL: http://juhoilua.blogspot.com
Postat av: Johan

Inte nog med att du hypar Radio Dept...du gillar Mates of State också, ytterligare ett av mina favoritband. Nya skivan är fin som snus och den här bloggen har börjat väldigt bra.

2006-03-22 @ 11:31:33
URL: http://bunnyrabbits.blogspot.com
Postat av: kniven

Du verkar ha bra musiksmak, kolla in det akustiska popbandet high heels innan hemsidan innan den stänger nästa vecka. Kanske gillar du den sista demon We'll stay the same forever. Cello och shit.

2006-03-22 @ 14:44:51
URL: http://www.high-heels.xix.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback