Hidden it for too long

Ännu en hiphopare är arg. Av samma anledning som de flesta hiphopare som kommenterar min blogg är arga. Den 17 mars i år skrev jag nämligen såhär:

Max Peezay och hans kompisar skötte sig säkert bra, att överhuvudtaget lyckas skapa schysst hiphopgung på en popklubb kräver sin talang. Själv kan jag för mitt liv inte uppbåda det minsta engagemang för hiphop, i mina ögon är det ungefär lika spännande och givande som sopor eller Nutrilett-bars, så jag är oerhört tacksam över att Republiks vårbokningar osar handklapp och synthslingor istället för, eh, nödrim om hur det är att komma från förorten.


Gillar att nödrimma.

aftershock skriver såhär:
att du ens får för dig att kläcka ur dig saker som "nödrim" när du talar om peezay med följe, visar inte bara att du inte kan svartmusik men även att du inte kan svenska språket.. FY PÅ DIG! och med tanke på att de var mer röj på hans set än emmons visar ju bara att dina popkompisar inte håller med dig heller.

Jag har några frågor.
1) Varför i hela fridens namn läser hiphopare min blogg?
2) Varför skriver de anonymt så att jag inte kan svara?
3) Kan ingen lära dem vad "nödrim" betyder? I brist på bättre källor tar jag hjälp av
susning.nu:
”Ett nödrim är ett otillfredställande rim, där orden inte rimmar men där ordens ljud är snarlika eller där orden rimmar i skriftspråk men inte i talspråk.”
4) Om de mot förmodan vet vad ”nödrim” betyder, vad kallar de då detta?

Välkommen till min storstad
Välkommen här bor jag
Huvudstaden i världens bästa land
Man gör sitt bästa för att likna sin näste man
Huvudstaden i världens bästa land
Här kan man se vem som är rik på ett efternamn





Vet vad ett nödrim är.

Idag har jag förälskat mig i Lo-Fi-Fnks >>Steppin' Out (Juuso P's Ballad Version)<<, poserat cheesy med cigarett och solglasögon, skrivit klart uppsatsen och haft ångest över att jag borde hitta ord för att beskriva torsdagens The Radio Dept./Kissing Mirrors-spelning. (Det var ännu bättre än ni kan föreställa er.) Snart, hoppas jag, snart kommer orden.

Lyssna på: Rocketship - >>A Certain Smile, A Certain Sadness<< (cd)

Kommentarer
Postat av: Jocke

Nödrim är för den delen inte något att föringa :)
bob hund - Nödrim

Postat av: le monster

Rocketship är jättebra,
men ett band som glöms bland massa things,
är ett annat band som är fantastiskA,
nämligen Shoestrings.

2006-05-30 @ 20:31:35
URL: http://rekonstruktiv.blogg.se
Postat av: le monster

Både nödrim OCH usel svenska. Jag bjuder på det.

2006-05-30 @ 20:34:22
URL: http://rekonstruktiv.blogg.se
Postat av: MALIN

Du är verkligen duktig att skriva. Söt är du också :)

2006-06-02 @ 10:20:01
URL: http://quercusia.blogg.se
Postat av: Jo

Haha, keep dissing them hiphopers sista'! :D Nödrimm är ingen jag heller ger mycket för, annat än om det är Jens Lekman som gör dem! :)

2006-06-05 @ 19:07:57
URL: http://emjoth.blogg.se
Postat av: Pavel Maira

DU ÄR MIN IDOL!!!!

2006-06-06 @ 05:13:52
URL: http://pavelmaira.blogg.se
Postat av: Dagboksblad

Äh, det där var ju inte så hardcore i genren "Nödrim". Petters första platta är ju 1 miljon gånger nödigare. Fast ändå riktigt bra. PÅ nåt sätt :)

2006-06-07 @ 10:25:48
URL: http://www.dagboksblad.com
Postat av: L'envie-Johan

"Fiskarna dom stenhårda grabbarna
Iskalla killar som chillar i en båt
Dom skiter i det mesta, det är fisk dom vill åt
Försök baxa deras hummer, du åker på en smäll"

2006-06-07 @ 22:19:25
Postat av: Jätten

kom in på den sidan av ett misstag! men om vi snackar texter i de olika musikstilerna så måste man vara riktigt efterbliven om man inte inser att texten i Rap/hip hop är tiotusentals gånger bättre än i pop eller någon annan musikstil i huvudtaget! kolla bara på gessle, ett skämt! jag knyter mina skor, jag fäller upp min krage så den blir stor! då e det illa. och om folk kan lyssna på den skiten så ska de inte klaga på texten i någon hip hop grupp! möjligtvis på de artister i USA som kör mer RnB stil i sina låtar! la rävklappen gå!

2007-09-15 @ 11:27:32
Postat av: linda





Dear Purchasing Manager,



This is Linda from Zhengzhou Moor Technology CO. LTd which specializes in electronic cigarettes/e-liquid research and development, production, sales, as one of the high-tech enterprises. We are the earlier wholesale provider and manufacturer of hi-tech e-cigarette/e-liquid in china, including E-liquid (E-juice),Electronic cigarettes, Mini e-cigarette, USB E-cigarette, refilled Cartridge , Batteries, USB passthrough, Atomizer and other accessories.



We can supply various ecig,please see our website: http://www.topproductssale.com to know more information about e-cigarette.



At present, we have hot products into market now,such as



Joye 510

KR 808D-1

M401

RN 4081

DSE 901

DSE 801

510 PCC,

RN4081 PCC,

901 PCC

E-Liquid (Usd 68 for 1 Liter)

More than 80 kinds of E-liquid flavors and so on.



and we have Wholesale ecigs,e-liquid,e-parts,Atuo USB passthrough ,e cig case,empty bottle,e-cig silver adapter for e cig

high quality,best service with competitive price



If you are interested in them,please let us know asap



Best Regards



Linda



--------------------------------------------------------------------------------



[email protected]

2010-05-25 @ 08:41:00
URL: http://www.topproductssale.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback