It's a lot of time for a man who walks on me

Jag hade nästan glömt hur sjukt roligt, och hur vansinnigt jävla jobbigt, det är att spela in film. Veckor av förberedelser och två dygns inspelning ska resultera i den fem minuter långa splatterkomedin Bachelor Pad, med undertecknad i rollen som blont och dansant bombnedslag i bedårande femtiotalstappning. Mer än hälften av filmandet är avklarat, imorgon är det framför allt första och sista scenen som återstår, och sedan kan jag förhoppningsvis åka hem med gott samvete, en erfarenhet rikare.
Hem till Norrköping. Det känns faktiskt som att jag redan ställt om mig, fått en ny extra hemstad, en ny plats som känns min egen. Norrköping kan läggas till den blygsamt torftiga lista som toppas av Stockholm, staden som alltid kommer att vara min men som på något sätt inte längre tillhör mig; följt av Shanghai, staden jag kallade helvetet på jorden och som förmodligen lärt mig mer om mig själv än någon annan plats, staden jag längtar tillbaka till allt oftare. Det är fint att ha ett sammanhang någonstans.

Hittade en bild från när jag gjorde ett litet inhopp som servitris i novellfilmen
Annonskärlek, jag övar repliker sittandes mellan två av världens finaste människor och ser sällsynt ung och lycklig ut.


Kommentarer
Postat av: viktor

vill du gifta dig med mig?

2006-05-07 @ 17:15:33
Postat av: Patrik

du är strålande. keep on truckin'.
jag är sjuk. heal me.

Postat av: Patrik

jobbar gör jag nog inte. inte än iallafall. men även du är saknad.

2006-05-11 @ 11:14:21
URL: http://doriangray.blogg.se
Postat av: Peter 5jöholm

Tycker du om svensk synth-pop?
Isåfall tycker jag att du ska komma och besöka min hemsida!

/Peter 5.

2006-05-19 @ 14:02:42
URL: http://www.petersjoholm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback