So why don't you meet me by the old cemetary?

Det visade sig på Emmabodafestivalen att Jönköpingskidsen i I'm From Barcelona inte är all bad. De avslutade nämligen sin mediokra spelning med en alldeles underbar bitpopversion av >>We're From Barcelona<< som kan pigga upp vilken tråkig fredagseftermiddag som helst! Goaste Anders upplyste mig hjälpsamt i sin finfina Popkarusellen om att den är ihopknåpad av en annan Jönköpinsson, Adventure Kid, eller Kristoffer Ekstrand som han heter i passet. Låten heter >>Robots Sings We're From Barcelona<< och finns till allas lycka att ladda ner på just Popkarusellen.



Annars har jag inte lyckats sluta peppa 047:s galet klockrena platta >>Robopop - Vi Tar CDn Dit Vi Kommer<<. Ska det blippa, så ska det blippa med de här tre gossarna, så är det bara!


It breaks my heart.

Snälla, gå genast in och lyssna på Erik Halldén. Jag lovar att ni inte vill vänta längre än nödvändigt innan ni lyssnar på >>Friends From School<<. Som Jonathan Richman fast snyggare. Fyra pärlor bjuds det på, de gör ont i hjärtat, de förtjänar att lyssnas om och igen tills du somnar. Ååååååh.

I only smoke when I'm alone or when I'm sad

(Tack Johan J för tipset. <3)

Kommentarer
Postat av: Micke Orgel

Länken till Eriks myspace-sida funkar inte även om man kan gissa sig till den rätta adressen.

Postat av: Micke Orgel

I Firefox kom det upp ett citationstecken i slutet av adressen fast det verkar funka nu.

2006-08-18 @ 22:16:14
URL: http://mickeorgel.blogspot.com
Postat av: Erik Halldén

Jag kan inte annat än rodna.

2006-08-21 @ 12:24:04
Postat av: Patrik

muntra upp mig ty jag kan antagligen inte åka och se mina idoler yeah yeah yeahs imorgon. bisarrt att de ska spela i malmö helt plötsligt.
må väl

2006-08-21 @ 17:10:52
URL: http://doriangray.blogg.se
Postat av: Pavel

grrrrrr du suger på att svara på sms
men jag gillar dig ändå....
Jina Zachrisson har skrivit två saker till vår lilla dummy... vill jua tt du ska skriva också :(

snyft snyft

2006-08-23 @ 20:28:42
Postat av: Anonym

trevlig blogg, bra musik smak har du med.

2007-12-06 @ 21:20:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback