Stop The Tape! Stop The Tape!



Idag släpps den, David & the Citizens tredje fullängdare. I förra veckan bjöd de på en två dagar lång releasefest i ett partytält på Emmabodafestivalens camping, som avslutades med en vansinnigt peppad spelning på Stora Scenen på lördagskvällen. Det enda jag hört från nya skivan än så länge är de låtar som spelades på konserten, och det var en salig blandning av collegerock och mer traditionell, ångestfylld pop.
Matilda Gustavsson skriver i Groove:

"Jag lyssnar och skriver: 'Det var bättre förr!'. Lyssnar vidare och ändrar mig. Det var inte bättre förr. Det var annorlunda. På nya plattan har trummorna tagit en central plats, akustiskt ersatts av elektriskt, trumpeten lämnat plats för synten och pop blivit rock."

Tro mig - jag har älskat David & the Citizens. >>For All Happy Endings<< är en av de bästa svenska skivor jag har, och många är spelningarna då jag stått längst fram och fått blåmärken över revbenen och underarmarna och varit galet euforisk. Men nu... jag tänkte också "det var bättre förr", och jag ändrade mig inte. Jag har helt enkelt svårt för rock, jag saknar det ojämna, ofixade, egna soundet. Det som gav musiken karaktär.

David & the Citizens kommer alltid ha en plats i mitt hjärta och min skivsamling, live är de bara grymma, men jag är helt enkelt inte särskilt sugen på >>Stop The Tape! Stop The Tape!<<. Jag lovar att säga till om jag ändrar mig.

Kolla upp låtarna?
1. A Heart & a Hand & the Love for a Band
2. One Day, One Day, One Day ?
3. Out of My Hands
4. Oblivion
5. A 1000 Questions For You
6. 48h
7. Devil
8. To Keep You Safe From Harm & Trouble
9. Are You in My Blood?
10. Sad Song #2
11. What if Nobody Would Catch Us?
12. Stop the Tape! Stop the Tape!

Är du sugen på att köpa skivan kan du gå in
här och få den hemskickad omedelbums.
Har du tråkigt? Gå in och läs om mina intryck av Emmabodafestivalen på Collective.

Kommentarer
Postat av: le monster

Buuu! Och Groove på det. Buuu!

2006-08-17 @ 10:12:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback