I set my hope on you, the trouble never ends

Det är dags att prata om Andreas Mattsson. Att Popsiclegeniet som sålde sin själ till Peter Jöback är tillbaka har knappast undgått någon som vet något alls om något alls, och eftersom jag vet ett och annat har jag blivit kär i "The Lawlessness of the Ruling Classes".
Ja! Kär! Om det faktiskt är så att det "bara är Stockholmare som gillar Andreas Mattsson" tycker jag synd om alla lantisar och är ovanligt lycklig att jag växte upp i den Kungliga Hufvudstaden. Andreas melodier låter precis som man kunde förvänta sig. De låter som att han blivit äldre och börjat dricka örtté och, tja, skrivit hits åt... (ångest) She-Bang. Som att han hittat något slags lugn, och samtidigt står kvar och trampar. För saker och ting blir inte bättre av att man blir äldre, man lär sig bara att acceptera skiten. Och så får man nöjet att tala om "dagens ungdom".

40368-2
<cling to the famous and the far too old
cheap metal braces meet bands of solid gold>>


Jag tänker låta Andreas sjunga in min vår. Jag föreslår att ni gör samma sak. Åk till Stockholm om det behövs, det tänker jag göra.

Anyway, all the way:
The Jesus And Mary Chain - Darklands
The Pipettes - I Like A Boy In Uniform (School Uniform) [ep]
Billie The Vision & The Dancers - I Was So Unpopular In School And Now They're Giving Me This Beautiful Bicycle
Alice in Videoland - Maiden Voyage

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback