If you need an assassin, just call out my name

Den presumtivt formidabla webtidningen COLLECTIVE som undertecknad kommer att agera skribent för har premiär den 1 april, och redan nu behöver de ha in en presentation och en bild av oss arma själar som medverkar i projektet. Bilden ska vara "passfotoliknande, alltså en porträttbild tagen rakt framifrån". Vem har en sådan på lager? Inte jag i alla fall. Jag har därför idag ägnat alldeles för mycket tid åt att försöka ta en bild av mig själv där jag inte ser förfärlig ut. Det har gått sådär, för att uttrycka det milt - för att vara en ex-model blir jag verkligen jäkligt medioker på bild. Vad är problemet, kan jag inte bara få vara snygg?

Nå, här har ni i alla fall resultatet.



Näsan rinner och allt känns övermärktigt just nu, jag lyssnar på Kissing Mirrors ep om och om igen,

A touch of mascara
A hint of lipgloss
I don't remeber my true self
I guess it's no loss
I tuck a stiletto in the hem of my skirt
One look in the mirror
I'm so pretty it hurts


om två dagar ser jag dem live, och livet är inte särskilt dåligt ändå.
18:24 går mitt tåg till min kära hemstad Stockholm, hade det bara varit sommar hade jag inte haft något alls att klaga på (utom min feber och mitt halsont, men jag försöker vara positiv!).

LYSSNA PÅ THE TINYs nya! Starring: Someone Like You är en sorlig och stämningsfull saga som förtjänar en egen recension, och en sådan ska den definitivt få, så fort jag kommer hem igen. Förfärligt nog så missar jag dem på Kulturkammarn i Norrköping imorgon, fredag. Det bör inte ni göra!

Och just det - är ni i närheten av Linköping, gå på New Young Pony Club på Herrgårn ikväll eller ångra er.

Kommentarer
Postat av: henri

För er som gillar The White Stripes kanske Raconteurs är något. Det är en grupp som består av bla. Jack White som är sångare i The White Stripes :) hörde deras singel "Steady as she goes" idag på P3 och tycker att det lät bra! dom lär ju komma med mer material snart,ska bli spännande att höra :)

http://www.theraconteurs.com/

Postat av: Patrik

Du ser fullkomligt smashing ut. Du är bara så rart ödmjuk.

2006-03-23 @ 18:06:08
URL: http://doriangray.blogg.se
Postat av: Fanny

hej tjejen! jättebra bild ju, du är bara fånig. Hälsa fina stockholm från mig, det kommer säkert vara sol hela helgen, jag vill också! kram

2006-03-23 @ 21:54:58
Postat av: Kissing Mirrors

Jättekul att du tycker om oss så mycket! Vi är rörda. Hoppas du inte blir besviken efter spelningen på lördag. Vi kommer att spela rätt tidigt, typ 22:00, så kom inte för sent!

2006-03-24 @ 00:04:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback