The way you put things when you are drinking

De senaste dagarna har varit så fulla av bra musik, av fina människor och en och annan idiot, av goda nyheter och nojor, av bråk och kärlek, att jag blir yr bara av tanken på att försöka summera dem. Eller så är jag bara full.

Radio Dept. slog hål på den eventuella oro jag känt inför livespelningen i Norrköping den 25:e maj genom att bjuda på en alldeles sanslöst ljuvlig konsertupplevelse på Herrgår'n i Linköping som fick mig att längta efter mer, mer, mer. Bandet själva får gärna påstå att de
"inte är något liveband" och att "soundet är svårt att återskapa live" - ja, de får säga precis vad de vill, men låtarnas ljudbilder är kusligt lika de inspelade versionerna, inte en ton hamnar fel, och enda anledningen till att Radio Dept. inte anses vara ett liveband är att publiken verkar tycka att defintionen av ett "bra liveband" är The Sounds eller Backyard Babies. Åååh, rysningar. Radio Dept. och Kissing MirrorsKlubb Republik den 25 maj kommer att bli årets största kväll.

Att jag fick avstå från Timo RäisänenClub Mogwai ikväll känns knappast som en stor förlust med tanke på vad som framfördes på Allhusets scen. Alldeles briljanta Mixtapes & Cellmates inledde med sin nerviga pop som ibland låter på gränsen till identitisk med tidiga Bright Eyes-verk, men som oftast är tillräckligt egensinnig för att klara sig utan jämförelser med Radio Dept. eller Khonnor.
Mina favoriter Most Valuable Players tog vid efter Mixtapes och skötte sig exemplariskt. Till skillnad från vid den alltför korta spelningen i Norrköping för en månad sedan tog bandet verkligen ut svängarna, och det ökade utrymmet gjorde att det blev än tydligare vilka skrämmande begåvade musiker Martin, Gunnar, Ivar och Hugo är.
Innan Paddington DC röjde skiten ur publiken passade jag på att trakassera min guru Johan Jacobsson en stund - Johan, kom till Norrköping! 25 maj! Du vet att du vill! - och dansade mig sedan svettig och galen till I Fucked Up och blev gråtfärdig under avslutande Oh No/Oh Yes. Ja, hela kvällen var över förväntan så till den milda grad att jag ger den en mental fullpoängare.

Jo - Glöm inte COLLECTIVE!

<Is the way I put things when I am thinking
Explain that to me, explain that to me>>

Kommentarer
Postat av: Patrik

jag är lite kluven angående tiimo eller hur han stavar det. blev mest förvånad när jag tyckte att singeln var bra. märkligt.
annika! kom till göteborg! du vet att du vill!

Postat av: Johan J

Jag vill.

2006-05-06 @ 23:07:13
Postat av: Drake

Det där med kärlek lät intressant.

2006-05-07 @ 02:38:32
URL: http://www.moviemix.nu/recensent0.asp?id=87
Postat av: Treno

..Rather helpful information you have here. Grazie! http://www.trenitalia.275mb.com

2007-03-07 @ 17:32:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback